Middle Earth - New Zealand - Reisverslag uit Glenorchy, Nieuw Zeeland van brigitteenrobin - WaarBenJij.nu Middle Earth - New Zealand - Reisverslag uit Glenorchy, Nieuw Zeeland van brigitteenrobin - WaarBenJij.nu

Middle Earth - New Zealand

Door: Brigitte & Robin

12 Maart 2004 | Nieuw Zeeland, Glenorchy

Hallo lieve mensen,

Wij zitten in het plaatsje Glenorchy (48 km ten zuiden van Queenstown). Inmiddels hebben wij een dag of 5 met een campervan ervaring opgedaan en zijn wij vertrokken vanuit Christchurch. Christchurch is erg Engels (qua huizen en straten) en toeristisch. Was leuk, maar niet om lang te blijven! Door naar Lake Tekapo, richting Frodo Baggins land, een turqoise blauw meer, zo'n kleur hadden wij nog nooit gezien. We hebben er gewandeld en wat ze hier "easy" noemen is voor ons uit Holland ongeveer gelijk aan het beklimmen van de Mont Blanc. Alles is heel erg heuvelachtig en stijl, dus anders......
De camper bevalt erg goed: we koken, slapen en kunnen naar de wc in de camper! Gisteren zijn we in Queenstown aangekomen, circa 6 uur rijden van Christchurch, dit is weer een normaal stadje na een paar dagen hooguit een paar mensen te zijn tegengekomen. Hier kun je alle extreme dingen doen om je adrenaline een boost te geven! De "awesome foursome" is ons niet meer onbekend (we hebben de folder meegenomen). Dit is bungee jumpen, raften, helicopter vliegen en jetboating tegelijk. Toch besloten we om door te rijden naar het echte land van de Lord of the Rings en nu zitten we in Glenorchy. Het is hier prachtig: we zitten aan een groot meer met veel bergen om ons heen met besneeuwde toppen. De location guide van Lord of the Rings is hier het meest verkochte boek, toch zijn we Smeagol nog niet tegengekomen. Vandaag hebben we weer een flinke wandeltocht gemaakt, natuurlijk berg opwaarts, en toen we weer weg wilden rijden, kwamen we vast te zitten. Met hulp van vijf amerikanen en een graafmachine die net de berg af kwam rijden, werd de camper weer vlot getrokken!
We blijven hier nog een paar dagen en gaan dan via Queenstown door naar Milford Sound, dit is het mooiste fjord ter wereld, zegt men. Voordat we hier weggaan, vragen we ons af: moeten we nog bungee jumpen in Queenstown?

Heel veel groeten van de Hobbits from Holland

PS. De foto's komen later, geen aansluiting hier.

• 12 Maart 2004 - 07:27

Arie:

Dat is natuurlijk helemaal geen vraag DAT MOET JE DOEN!!!!!
    En om het af te maken moet je daarna met de SHOT OVER JETS over ede rivier gaan scheuren. Mocht je het idee hebben dat Bungee jumpen spannend is dan krijg je hier nog een extra adrenaline injectie.
    En laten we die tandemsprong dan maar in Nederland doen.

Groetjes Arie

• 12 Maart 2004 - 08:54

Yvette:

Dus je hoeft niet perse op Terschelling te zitten om vast te komen zitten met je voertuig???????????
    Wat dat bungee jumpen betreft; denk aan je familie en jullie neefjes, verder laat ik het aan jullie over!

• 12 Maart 2004 - 11:17

Niek:

Hier is maar 1 antwoord op mogelijk.
    DOEN!
    (Kun je daarna weer jaren rustig achter je bureautje zitten en af en toe toch weer even die belevenis terughalen)
    Veel plezier, Niek

• 12 Maart 2004 - 12:17

Polleke En Moeke:

Lieve mensen, wat leuk dat jullie ons op de hoogte houden. Hier is alles goed, met Siem en zijn handjes gaat het ook goed. Hij gaat 2x per week naar school. Hoe gaat het verder met jullie en de je camper? Hoe lang hebben jullie hem gehuurd? We wachten maar weer op jullie volgende bericht.

Veel liefs, Polleke en Moeke

• 12 Maart 2004 - 13:02

Uw Reisadviseur:

Parapenting boven Queenstown is top.
    9 vd 10 dagen is Milford Sound mistig, check vooraf het weerbericht!

• 12 Maart 2004 - 15:39

Nicole & Richard:

Het klinkt wel heel aantrekkelijk, maar ik geef toe dat ik ook mijn bedenkingen zou hebben! Maar niets is zo vervelend om straks weer in het koude kikkerland te zijn en je hebt spijt..........
    Moeilijk moeilijk moeiljk!!!! Maar beloofd is beloofd het duiken straks is geen vraagstuk he?????

Have fun! De tuvosjes!

• 12 Maart 2004 - 20:54

Gandalf:

Ik neem aan dat de vraag is of je moet jumpen in Queenstown of ergens anders. Maakt mij echt niet uit mits het minimaal van 80 meter hoogte is met body dip!

Patrick, de stuurman aan wal.

• 12 Maart 2004 - 22:58

Rob En Wieb:

Zo zo de avonturen zijn begonnen. Tjee, vastzitten down under is echt geen pretje. Jullie hadden echt mazzel met de hulp! Good on you, mate! Zeg, wij komen eraan. We vertrekken 31 maart vanuit Melbourne naar Auckland en blijven 3 weken in Nieuw Zeeland. We blijven jullie volgen zodat we misschien wat kunnen afspreken! Hebben jullie nog tips om goedkoop een busje te huren?

• 13 Maart 2004 - 05:07

Leticia:

Hi guys,
    Great to hear you having a marvelous time in the land of Frodo. The scenery is amazing, isn’t it? Have a great time and watch out for Smeagol,
    Ps; Could you please find "my precious”.

• 13 Maart 2004 - 22:55

Tommie En Zijn Vaste Verkering:

He honnies,

Als je al vast blijft zitten met je camper zou ik zeker niet gaan bungee jumpen. Tenzij die Amerikanen weer in de buurt zijn.
    Chuck en de planten maken het goed!
    Kus van us!

• 14 Maart 2004 - 12:52

Happy Birthday:

Het is hier zondagmiddag 14.45 en volgens mij is bij jullie al een nieuwe dag begonnen. En dat betekent dat Robin jarig is: VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE 33e VERJAARDAG!!! en een plezierige dag toegewenst. Gaan jullie nog wat leuks doen vandaag?

Een cadeau wordt wat lastig. Toch heb ik er één voor onze Rotterdamse jarige job: Tussenstand PSV - Feijenoord 0-1.

Groeten
    Constance, Patick en kids!

• 14 Maart 2004 - 16:00

Hans, Yvette, Siem En Tim:

Lieve Smitje en Bri, Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wij hebben hier het gebak al in huis gehaald en we zullen zeker toosten op je verjaardag en op jullie fantastische avontuur. Ik weet zeker dat jullie iedere dag iets bijzonders zien of mee maken, maar ik wil toch vanaf het koude maar droge Terschelling zeggen: maak er een extra speciale dag van met zijn tweeën en we hopen snel weer wat van jullie te horen.

Liefs van Terschelling.

• 14 Maart 2004 - 21:09

Wieb En Rob:

Robin, van harte gefeliciteerd met je verjaardag mate! We hopen dat jij daar in NZ een leuke dag zal hebben. Wij zullen hier vanavond een biertje openen op je gezondheid.