NZ's different faces - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van brigitteenrobin - WaarBenJij.nu NZ's different faces - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van brigitteenrobin - WaarBenJij.nu

NZ's different faces

Door: Brigitte & Robin

04 April 2004 | Nieuw Zeeland, Wellington

Trouwe fans,

De laatste tien dagen zijn wij van het zuiden naar het noorden van het Zuider eiland gereden. We hebben de camper omgeruild en nu een kleinere variant met dezelfde luxe behalve een wc/douche. Bevalt prima! We hebben deze week ontdekt hoe divers NZ is: de tocht naar het noorden begon met bergen met eeuwige sneeuw en mooie blauwe meren (deze zijn zo helderblauw door de kristallen van het gesmolten gletsjer ijs). Aan het eind van de dag stonden we bij de Tasman zee en zagen we palmbomen en prachtige stranden. We hebben een nacht doorgebracht bij de Franz Josef gletsjer, beroemd om zijn ligging, namelijk tegen het regenwoud en vlakbij de zee. Het weer viel hier een beetje tegen, door de motregen en mist was het zicht slecht en hebben we de georganiseerde tocht naar het hoger gelegen deel van de gletsjer laten zitten. We zijn zelf 's ochtends vroeg naar de onderkant van de gletsjer gelopen en ook daar zag je al het blauwe ijs. Een enorme massa ijs die met een grote bocht vanuit de bergen op je afkomt. Indrukwekkend! Een uur later liep het vol met allemaal groepjes toeristen met pikhouwelen en crampons, de gletsjer is wel een echte toeristische attractie en heel commercieel. Wij zijn doorgereden naar de Pancake rocks in Punakaika. Deze rotsen lijken -inderdaad- op stapels pannekoeken. Hebben er nog een zeehondenkolonie bezocht en moesten toen dwars door het binnenland om in het noorden te komen. Hier zijn we weer bij een ander prachtig meer gestopt bij het plaatsje St. Arnaud's, waar ze echt helemaal niks hebben, behalve een benzinepomp en een camping. En nu zijn we bij de Marlborough Sounds, een prachtig gebied met allemaal kleine baaien. Alles doe je hier per watertaxi of je huurt zelf een boot. Wij hebben een middag met een 'power boat' (goed woord voor een boot met een buitenboord moter van 40 pk) rond gevaren door de baai. Oke, we kwamen niet direct de haven uit, omdat de moter afsloeg na 100 meter. Wij dobberden rond, totdat de eigenaar ons zag en ons met een eigen boot te hulp kwam, maar toen hij de benzinetoevoer had vastgemaakt, konden we los! Met een pick-nick onderweg en mooi weer was het helemaal prima. De volgende dag hebben we ons laten droppen aan het einde van de Sounds bij een gave lodge met goede cappucino's en hebben er een stuk gelopen. De kapitein van de boot die ons terugbracht zag onderweg dolfijnen en koerste erop af. Plotseling dook er eentje naast onze boot op, op volle snelheid met een grote boog, zodat we hem (?) helemaal konden zien. GAAF!! En we zagen nog een dolfijn die precies voor de boeg van een andere boot meerdere malen op en neer dook; wat een mooie showballen zijn het! De camping in de Sounds is ook een klein paradijs, we hebben een prive strand en dit resort met een paar plaatsen voor campers ligt aan een eigen baai (Te Mahia resort, zeker onthouden als jullie gaan!)

We gaan nu naar Kaikoura om morgen met de dolfijnen te zwemmen (Robin gaat foto's maken, dolfijn zwemmen is niet voor mannen, Robin wil graag met Orca's zwemmen, Brigitte gaat gekke geluiden maken, daar schijnen ze namelijk op af te komen, wordt vervolgd..) En wij ontmoeten Wieb & Rob a.s. dinsdag in Wellington na onze oversteek naar het Noordereiland.

Vandaag vieren we dat we 6 maanden getrouwd zijn, dit nog even als weetje van de week! We toosten vanavond met NZ wit wijntje op jullie en ons geluk.

Cheers, Robin en Brigitte

• 05 April 2004 - 20:39

Huub:

Volgens mij ben ik de eerste die reageert. Of iedereen is een beetje moe aan het worden van al die mooie plaatjes en relaxte verhalen of iedereen is te jaloers! Misschien behoor ik wel tot die laatste groep, maar ik zit nog in de ontkenningsfase.

Het klinkt allemaal ape relaxed! Ik begrijp dat jullie je zelf wat meer ontspanningstijd hebben gegund na die heftige bungy jump! En zowaar hebben jullie al contact gehad met Flipper. Ik begrijp dat Robin liever zwemt met Orca's of worden hier de Orcs bedoeld? Het zou allebei goed kunnen.

Wij zijn ons langzaam aan het opmaken voor het grote Paasweekend. Dus dat wort paas eieren verstoppen, etc! je begrijpt dat wij ons goed vermaken. Alleen wij kunnen dat niet ondersteunen met leuke foto's. Veel groeten uit De Bilt en veel plezier daar!

• 06 April 2004 - 17:03

Polleke En Moeke:

Lieve Robin en Brigitte.We zijn weer helemaal op de hoogte van jullie fantastische reis.Wat daar te beleven valt is ongelovig.Hier gaat het allemaal goed.Polleke is bij Douma geweest en hij was uiterst tevreden,hij heeft alleen twee cijstes in zijn nieren, hij blijft dus onder controle.Polleke is dus gerust gesteld.Lieve mensen nog veel plezier toegewenst en tot het vogende bericht.Polleke en Moeke

• 08 April 2004 - 09:06

Anniek En Philippe:

Lieve mensen, ja, wij zijn ook jaloers, vooral Philippe die wil jullie mail niet eens lezen laat staan naar de foto's kijken.... Wij beleven intussen ook van alles, te weten, loodgieters die nieuwe leidingen door het hele huis leggen, vergeten een buis aan te sluiten, de hoofdkraan opendraaien waarna een stortregen water door het plafond en langs de muren van de net gestuckte en geschilderde woonkamer stroomt, dat soort dingen zeg maar, ook heel spannend... Onze kleine pino gaat inmiddels al staan is niet meer te houden en ontzettend wild (van wie zou hij dat nou hebben..) In het weekend voor 29 maart hebben we bij Marcel op het kasteel geslapen en zijn lekker uit eten geweest in Brugge. Veel te veel wijn gedronken en daarna kregen we nog een fles champagne op de kamer.. ouderwets hoofdpijn. Hoop dat jullie (halfjaar) trouwdag net zo leuk was als die van ons, we hebben aan jullie gedacht! Doe voorzichtig, doe de dolfijnen de groeten! Veel liefs, Anniek, Philippe en Matthis

• 12 April 2004 - 19:54

De Bos-maatjes:

Hoi Brigitte en Robin!

Wat heerlijk voor jullie al die activiteiten, natuurschoon maar ook de "rust" met elkaar: lekker samen genieten! De foto's zien er weer schitterend uit! Op die manier zijn alle thuisblijvers toch ook een beetje in NZ. Blijf genieten, wij kijken en lezen met jullie mee!
    (Hoe viert men in NZ pasen?)
    Groeten van ons allemaal, Bram, Anneleen, Maartje, Lianneke, Arend Jan en Hermien

P.S. Maartje en Bram hebben inmiddels hun verjaardag gevierd; Bram heeft zijn eerste rijlessen gehad: SPANNEND!

• 13 April 2004 - 08:30

Yvonne:

Dag Robin en Big,
    dit klinkt allemaal geweldig. En de foto's erbij maken het compleet. geniet ervan, hier in NL nog steeds regen en bewolking. En na een heerlijk paasweekend in Frankrijk, nu gewoon weer aan de slag.
    veel plezier!!
    Yvonne

• 14 April 2004 - 10:57

Wijbje Uut Utrèg:

Haaaaalllloooooo luitjes!
    Wanneer komen jullie nou eens terug...? Ha!
    Onwijs bedankt voor die coole verjaardagskaart!! En Big, 't is inderdaad 31... Robin, beetje loat maar toch nog VAN HARTE met je verjaardag!
    Wat een fantastisch vette foto's, moet een enorm gaaf gevoel zijn om dat live te zien. Wij willen meer foto's!!
    Voor zover jullie het wereldnieuws niet volgen: Bush ligt eindelijk wreed onder vuur - byebye Bush is getting close; en Arjan Erkel is a free man!
    Daarnaast is onlangs bekend geworden dat de wereldberoemde Daam Grund tegenwoordig in Utrecht woont...Erg gezellig en relaxed! M'n nieuwe job bevalt ook erg goed: top collega's en veel leuke klussen te klaren.
    Tot zover...ik ga nog even browsen over jullie site! Take care & dikke kus, Mariek

• 14 April 2004 - 10:58

Vivian:

He Robin en Brigitte,

Wat een mooie verhalen en foto's weer. Wij zijn best een klein beetje jaloers, maar onze zomervakantie komt er ook aan...... nog 7 weekjes en dan op weg naar France. We hebben net een lekker lang paasweekend achter de rug. Veel in de tuin gewerkt en de hele fam was present op 2e paasdag. Ennn nog gefeliciteerd, wat gaat de tijd toch snel al weer een half jaar getrouwd!! Ik heb nog 2 nieuwtjes, Anita en Quirijn krijgen een 2e kindje, en Bianca is stiekem getrouwd met Wouter Wouters... (broer van Rolf...) en is trouwens ook zwanger. Verder gaat alles zo z'n gangetje, ik ben aan het werk, korte week voor mij, maar 2 dagen, verder geen spannend nieuws.

Nog heel veel plezier in NZ, ik lees altijd met veel plezier jullie verhalen.
    Liefs, Julliette, Frederieke, Francois en Vivian