Down Under - NU MET FOTO'S !!!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van brigitteenrobin - WaarBenJij.nu Down Under - NU MET FOTO'S !!!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van brigitteenrobin - WaarBenJij.nu

Down Under - NU MET FOTO'S !!!!!!!!!!!!!!

Door: Brigitte & Robin

09 Mei 2004 | Australië, Alice Springs

Terug uit de Outback!

We hebben de laatste twee weken in de woestijn gebivakkeerd met de bush camper, daarom heeft het even geduurd.

We zijn in Sydney gestart en vonden deze stad helemaal top. Veel water, dus je reist met de ferry om naar een ander deel van de stad te komen, veel parken waar je heerlijk kunt relaxen en waar je sushi kan eten op het gras. We hebben Wout nog opgezocht in Manly en de beach boys & babes gezien en konden ons meteen voorstellen dat het gaaf is om hier te wonen. Met een goedkoop ticket van Virginair door gevlogen naar Melbourne waar we met Wieb en Rob veel in de kroeg hebben gezeten. Erg veel goede verhalen over het boerenbedrijf gehoord. Ook een Australian Football League wedstrijd bezocht en heel hard "carn the blues!" geroepen om de plaatselijke FC aan te moedigen. Erg ruig gaat het er aan toe, stompen, duwen en trekken is toegestaan. Erg goede sfeer in het stadion, de supporters zitten gewoon door elkaar heen.

Vanaf Melbourne begint de 'Great Ocean Road' die wij met een camper (alweer) hebben gereden. Heel veel surfplaatsen en -winkels onderweg. De kust is ruig met veel grote rotsen in de zee, de zonsondergang is uniek. De stroming is zo sterk dat je vaak niet in de zee kan zwemmen. We hebben een nacht gekampeerd aan zee en tussen de koala's. Eentje zat de hele nacht naast onze camper in de boom. Ze hebben ontzettend leuke oren en uitstraling en zijn de enige ongevaarlijke dieren hier, zeggen ze.

Bij Adelaide begon het volgende avontuur, het ruige werk! We zijn met een 4WD bush camper (2 tanks met in totaal 180 liter diesel aan boord, 4.2 liter, 6 cylinder, dit voor de liefhebbers) door de Outback van Adelaide naar Alice Springs gereden. 1500 km over gravel wegen en dat is dus stof, stof, overal stof. We reden iedere dag door de woestijn, maar het was telkens weer anders. We hebben kangaroos (veel te veel), emoes, adelaars en dingo's gezien.
We hebben Coober Pedy bezocht, waar de meeste opalen ter wereld worden gewonnen, maar waar niks geen glamour heerst alleen maar stof. Het is hier zo warm, dat ze hier maar onder de grond zijn gaan wonen.
We hebben onderweg, 's ochtends om half zeven in een natuurlijke waterbron gezwommen en 's avonds onze eigen kampvuren gemaakt. Veel bushcampings beschikken hier standaard over BBQ en vuurkorven, douches zijn minder gebruikelijk.
Natuurlijk zijn we naar Ayers Rock geweest. De rots was prachtig bij zonsondergang en werd eerst felrood en toen langzaam donkerbruin.

De Ozzies zijn erg aardig, geven goede adviezen (niet zwemmen met salties bijvoorbeeld, de zoutwater crocs) en hebben prachtige uitdrukkingen. Wicked!

Morgen brengt de Ghan ons in 24 uur naar Darwin. Foto's kunnen we hier helaas niet plaatsen, die houden jullie zeker te goed.

Lieve groeten,

Robin en Brigitte

• 10 Mei 2004 - 06:59

Jan:

Ziet er wederom erg stoer uit. Ik hoop dat jullie het nog een beetje kunnen blijven bevatten al dat moois. Wat het mooie altijd is van een treinreis: je hebt die heerlijke voeten van de passagier tegenover je gezellig aan jouw hoofdeinde. Maar ik ga er vanuit dat jullie een romantisch coupeetje voor tweetje hebben. Veel plezier, wij redden ons hier wel.

• 10 Mei 2004 - 07:42

Jari:

Hier is de landelijke AFC in een sfeervol stadion terecht kampioen geworden.

• 10 Mei 2004 - 08:19

Erwin En Tessa:

Haloha!
    Klinkt allemaal erg goed! Inmiddels heb ik Australië/NZ ook aan mijn lijstje fel begeerde bestemmingen toegevoegd. Ik mis trouwens de foto's. Is de fotograaf even met vakantie?
    Wij zijn net terug van Vietnam. We hebben het echt super gehad! Heel afwisselend; bergen + rijstvelden in het noorden en veel, heel veel water in het zuiden. Het is heel leuk om te zien hoe verschillend de Vietnamezen leven in de beide gebieden. De strandonderbreking in het midden van Vietnam was trouwens één grote tropische verrassing! Veel palmbomen, cocktails + vietnamese massages! Nu weer (hard) aan het werk. Enjoy Down Under! Veel liefs van ons.

• 10 Mei 2004 - 12:10

Sseesing:

Hoi, wat een mooie verhalen weer allemaal, prachtig! Mis jullie trouwens nu wel...
    ik mail gauw uitgebreider!
    liefs, Fie

• 13 Mei 2004 - 14:17

Familie Scholten:

Hartstikke gaaf, tof, tegek. In een woord "wauwie". Leuk zo'n site met leuke verhalen. Nog heel veel plezier en genietse. Groetjes Fam. Scholten

• 14 Mei 2004 - 11:28

Yvonne:

Klinkt allemaal geweldig. Hier alles ok. Volgende week lekker zeilen met Wijb en Daam en nog 22 man, die ik niet ken. Niet echt Down Under, maar ik ben ook nog niet zo bekend met het IJsselmeer en Wadenzee, dus maar eens genieten van Nederlands schoon. Veel plezier nog,
    liefs

• 22 Mei 2004 - 16:42

Betsie In Rotterdam:

Hoi Brigitte en Robin,

Bets achter de laptop, wie had dat gedacht.
    Net jullie foto's gezien
    prachtig en nu nog maar heel veel genieten van de
    laatste weken.
    Zo doe ik dat ook in Rotterdam. Vanmiddag lekker gewinkeld. Hoop dat het met jullie goed gaat?

Liefs en groetjes Betsie

• 24 Mei 2004 - 11:05

Marc, Chantalle En Kinderen!:

Lieve luitjes,

Afgelopen week-end de Limburg Open gehouden met zowaar aanwezig; Tonnes en helaas niet aanwezig titel-houder; Willie. Riekes we hebben je gemist maar met heerlijk weer gespeeld en daarna als vanouds tafelen bij dalidea. Veel eten en veel te dure wijnen en een tafel met dames van Lichte Zeden uit Houthalen (B) naast ons. Dus je hebt wat gemist!!! Ik zie dat het verder zeer goed met jullie gaat dus vooral doorgaan....

gr. marc