One night in Bangkok (5 to be honest) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van brigitteenrobin - WaarBenJij.nu One night in Bangkok (5 to be honest) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van brigitteenrobin - WaarBenJij.nu

One night in Bangkok (5 to be honest)

Door: Brigitte & Robin

05 Maart 2004 | Thailand, Bangkok

Lieve mensen,

We zijn vijf dagen onderweg en voor ons gevoel al veel langer! Bangkok is hot in meerdere opzichten: het is hier 34 graden, er wonen 9 miljoen mensen en het gaat hier 24 uur per dag door. Wij logeren bij Paul en Leticia en zij hebben ons de afgelopen dagen Bangkok en omgeving laten zien. Met de skytrain en de boot hebben wij sightseeing Bangkok gedaan: the grand palace, reclining Buddha en Chinatown (voor Bangkok-gangers de bekende attracties). De buddha's zijn echt prachtig, vaak van bladgoud gemaakt. Ook hebben wij de oude hoofdstad Ayutthaya bezocht waar nog een paar hele oude tempels staan. De Thaise mensen zijn heel aardig maar tegelijkertijd ook reuze commercieel, zij zeggen dat bezienswaardigheiden die jij wil bezoeken dicht zijn " national holiday" om je dan de hele stad te laten zien in hun tjuk tjuk voor geld. Maar Leticia kent ze langer dan vandaag.....Wat echt heel bijzonder was, was ons diner op de 61ste verdieping in de openlucht op het dak van een heel luxe hotel midden in Bangkok. Waar je ook keek, zag je lampjes en de vliegtuigen kon je bijna aanraken. Het was hier echt "back packen", not! Het was erg luxeus! De dag daarna heeft Leticia ons meegenomen naar de dierentuin in Lop Buri. Zij werkt als vrijwilliger bij WAR (Wild animal rescue foundation) en moest foto's maken van 4 maanden oude beertjes (die geen moeder meer hebben en opgevangen zijn) en een 1 jaar oude oerang oetang. Deze beestjes liepen los rond in de tuin, zodat wij ze konden aaien en vasthouden. Erg schattig! Gisteren hebben de mannen een golftoernooi gespeeld in het kader van 400-jarige betrekkingen tussen Thailand en Nederland en zijn de dames naar de massage geweest en shoppi shoppi natuurlijk. Bij het golfen kreeg iedereen een eigen caddy mee, dat zijn hier allemaal dames (van 1.40 m hoog), die je clubs dragen en advies geven in de baan. Opeens ziet Robin allemaal hoofden in het water naast de baan, dit waren Thai die de ballen uit het water opvisten om weer te verkopen. Heel apart!
We hebben het hier fantastisch gehad en erg luxe en we gaan vanmiddag door naar Christ church, NZ. Daar zitten wij dan 12 uur later van Nederland en gaan we op zoek naar nieuwe avonturen. Een betere start hadden wij ons niet kunnen wensen. Heel veel lieve groeten voor jullie allemaal! Robin en Brigitte

• 05 Maart 2004 - 07:38

Jan:

Robin, dat kan echt niet hoor...die witte shawl ;-)! Wel fijn dat Robin nog wat advies krijgt van zo'n caddy. Jullie laten er ook geen gras (green) over groeien overigens. Ik heb het idee dat jullie net weg zijn! Veel plezier!!

• 05 Maart 2004 - 08:07

Nicole & Richard:

Dit is wat we willen horen! LEKKER GENIETEN!!!!!! Maak maar veel mooie foto's zodat we met alles goed mee kunnen genieten met jullie. Have fun en tot mails!!!!

• 05 Maart 2004 - 10:51

Yvette:

Lieve Smitje en tante Bri,

Geweldig, dat jullie het zo naar je zin hebben, wat een prachtige foto's. Echt een totaal andere wereld. En het leukste is dat wij allemaal een kleine beetje mee kunnen maken (en genieten) van wat jullie daar allemaal beleven. En dit is nog maar het begin!!!!!!!!
    Heel veel plezier en tot mails.

Yvette

• 05 Maart 2004 - 18:32

Polleke En Moeke:

Leuk jullie bericht ontvangen te hebben, het ziet er fantastisch uit!
    Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben, we wachten wel weer op jullie volgende bericht.
    Liefs,

polleke en moeke

• 05 Maart 2004 - 20:07

Frodo:

"Smigel, must go to my country and listen to master!"

Wij begrijpen dat jullie nu op weg zijn naar midden aarde. Ik wil straks wel die blinkende ring om de hals van Robin zien hangen bij terugkomst op Schiphol. Anders is de missie niet geslaagd.

Goed te lezen (& te zien) dat jullie het goed gemaakt hebben in BankCox; een superstart. Wel indrukwekkend he, zo'n hete en drukke stad waar de tuk tuks je links en rechts om de oren fluiten. "No can do, no can do, loose money!" Deze teksten zullen je in middle earth niet meer horen. Hé luitjes lekker blijven genieten en tot de volgende berichtgevingen.

gr. patrick & Constance

• 06 Maart 2004 - 10:58

Pap En Mam:

Lieverds wij hebben genoten van jullie reisverslag. Geweldig zoals jullie in Bangkok ontvangen zijn door Paul en Letisia. Wij gaan verder met jullie mee op avontuur. Heel veel liefs en geniet. Pap en Mamma

• 08 Maart 2004 - 13:30

Anniek En Philippe:

He Brietje en Robino,
    En ik zit hier maar achter mijn bureau (zogenaamd te werken maar intussen natuurlijk een verbouwing te coordineren...) Wat een uitvinding toch internet, super om jullie te kunnen volgen, ben wel erg jaloers, wil ook, maar ja, Breda is ook best leuk. Alles goed hier ook met onze lieve kleine pino. We blijven jullie volgen, veel liefs A, Ph. en M.

• 10 Maart 2004 - 15:57

Wijbje:

Lekker lang verhaal, top!! Ben erg benieuwd naar NZ, dus keep up the good work! ~;-) En ondertussen is het koud en grauw in NL... Enjoy xx

• 11 Maart 2004 - 16:03

Huissen:

Hallo Brigitje en Robo, fantastisch zoals jullie het hebben geniet er van, wijze raad uut Huusse doe voorzichtig en denk na !!!

Groeten

Annie - Antoon